måndag 12 juli 2010

Dagen före dagen före hemfärd

Nu är vi hemma, men jag måste berätta klart. Vad vi gjorde, vad som hände och vad som hände sen. En del av det jag minns kommer med. Resten gör det inte!Av någon fick jag på fredagen rådet att gå till Kelly's på Andra långgatan. Jaha, tänkte Siri och jag. Vi gick ju förbi det igår och några andra dagar i våra liv, men så planerade vi vår kväll och tänkte gå in på Kelly's dagen till ära. Det gick sig inte. Johan ringde och sa åt oss att komma till Henriksberg där han satt med Mick och Marie. Av samma person som rådde oss att gå till Kelly's fick vi rådet att gå till Henriksberg. På lördagen. Men nu var det fredag och vi gick dit. Jag drack Kilkenny och Siri drack läsk och åt mat. Vi hade en trevlig stund. Och Nicholas som vi träffade dagen innan på Dubliner kom dit på sin moppe och stannade en stund.

Sen! Åkte Mick hem till sig och Marie hem till Johan och henne, medan Johan, Siri och jag fortsatte till Dancing Dingo! Vi sa hej till Robban och gav honom ett kuvert utan dess like. Jag, Johan och Siri snackade jobb och jag blev lite rörd. Vi skålade och precis innan dök några före detta kollegor till Johan upp. De satt en stund och försvann sedan, men inte mig emot eller tvärtom. Nicholas kom tillbaka, han och Johan snackade dykning och det var så jävla tråkigt att Siri och jag ville dö. Å andra sidan var Svante där, fastän han inte jobbade så Siri kunde åtminstone sysselsätta sig med att stå och snacka skit med honom och Robban. Jag satt och dog, visste inte var hon höll hus.När de slutat prata om dykning ville Johan snart gå hem. Tråkigt. Han hade ju bjudit mig på öl hela kvällen dittills och jag gillade det hela tiden. Johan fick lite hjälp på traven. Ut alltså. Siri kastade helt enkelt ut honom och fick beröm från vakterna som egentligen jobbade där. Jag hade varit där och fotat när Johan förnedrades så om det inte vore för tre små, ettriga Stockholmsfruntimmer som rusade in i mig. Först den ena, sedan den andra och därpå den tredje. Helt logiskt. Idioter. Jag armbågade dem lite och hoppades på en moshpit sådär som jag oftast gör och de skrek av förvåning över att någon reagerade på att de kom skenande som tappade fanskap. "Sluta" gnällde det och jag sa att jag hatar stockholmare.

När Dubliner stängde ville vi gå någon annanstans, men inte till Valand så vi gick till Valand, betalade 100kr inträde och ångrade oss djupt och engagerat.Svarttaxi hem var ett misstag. Överenskommet pris stämmer inte nödvändigtvis (rimpoäng!). Så arg blev jag att jag sa hemska saker och bad Siri döda chauffören med sitt insulin. Det gjorde hon inte. Vi gick därifrån och hem och sov.Fler bilder på ingång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar